Rezultate alarmante dintr-un sondaj privind consumul de bauturi: Liderii au nevoie de o solutie mai buna pentru teambuilding-uri

Conform unui nou studiu, angajatul obisnuit cheltuieste mai mult de 3.000 de lei pe an pentru bauturi servite dupa orele de munca. A iesi la bauturi dupa munca a devenit o pasiune comuna pentru angajati si angajatori. Rezultatele confirma faptul ca 1 din 10 muncitori servesc o bautura dupa munca, iar 15% au spus ca nu au nicio abilitate cu privire la imbatarea in fata sefilor lor. Poate cel mai mult, 14% dintre persoane au recunoscut ca au actionat in mod necorespunzator in timpul iesirilor afterwork. Acest tip de comportament poate pune angajatorul unei persoane in pericol si inclusive moralitatea intregii echipe.

Nu este de mirare ca atat de multe locuri de munca au cultivat astfel de culture nesanatoase. A iesi cu colegii la baut a devenit o modalitate de rutina de a sarbatori, indiferent de motiv. In multe organizatii, bautul la locul de munca este chiar incurajat, iar unele companii isi promoveaza acest lucru in procesul de recrutare.

Happy hour – ora la care angajatii merg sa bea impreuna

Problema este ca bauturile afterwork pot deveni usoro problema. Sesiunea medie de bautura post-munca dureaza aproape doua ore, adaugandu-se in mod substantial unei zile deja lungi la serviciu. Acest lucru poate contribui la epuizare, ceata creierului si productivitate generala mai scazuta in randul angajatilor.

,,Noi cultivam ideea sustinerii unui stil de viata sanatos si bautului responsabil. In acest fel, modelele noastre se pot bucura de petreceri, insa intr-un mod responsabil.” a declarat Costin, reprezentant al unui studio de modele online din capitala.

Happy hour a devenit, de asemenea, un inlocuitor pentru crearea de retele si brainstorming, o treime dintre angajatii chestionati spunand ca servirea de bauturi dupa munca promoveaza munca in echipa. In timp ce barul de cartier ar putea oferi un mediu neutru in care colegii pot discuta probleme si idei dincolo de presiunile biroului, bautura poate duce si la situatii in care angajatii ar putea spune lucrurile pe care nu le gandesc cu adevarat, si sa isi asume angajamente pe care nu le pot pastra sau sa se comporte iresponsabil sau chiar jignitor.

Modelele online au parte de activitati mult mai benefice

Desi este adevarat ca HR-ul nu poate dicta cu adevarat ce fac angajatii odata ce parasesc biroul, liderii de resurse umane pot lua masuri pentru a gestiona mai bine bauturile la locul de munca si pentru a promova activitati sociale afterwork alternative. Iata trei actiuni simple pe care le fac studiourile de modele online:

In primul rand, managerii nu ar trebui sa se ofere niciodata sa bea sau sa cumpere bauturi pentru subordonatii lor. Bautul cu un manager are potentialul de a pune angajatii intr-o situatie inconfortabila.

In al doilea rand, este posibil sa existe angajati care se lupta cu dependenta de alcool sau se afla in recuperare. Cei care nu fac sau nu pot participa, sunt exclusi cu usurinta din timpul social valoros cu colegii de serviciu atunci cand barul este singura optiune.

In concluzie, trebuie sa oferiti in schimb activitati mai incluzive, cum ar fi un club de carte, un turneu de softball sau volei, o zi de distractie in familie sau activitati de voluntariat in grup. Acestea pot oferi tuturor posibilitatea de a participa, fara a fi inclus si alcoolul.